pühapäev, 31. august 2008

Nutt ja hala mobiilse interneti teemal

Mul hakkab sest Huivõi mobiilse interneti modemist vaikselt siiber saama.
Eks ma olnud muidugi ise loll ka - tingimata oli tarvis PCMCIA varianti! Et näiteks rongis või netikohvikus see USB saba igal pool ei tolkneks ega kaaskodanikes soovimatuid kiusatusi ei tekitaks. Käepärasem on küll, ei saa salata, aga see-eest Linux ei taha sest junnist midagi teada.
Tarkvara on tal ka tiba lollipoolne. Kui ma mobiilset internetti rohkem kasutasin, käis jõledalt pinda, et polnud lihtsat võimalust teada saada, kui kiires võrgus ning kui palju andmeid tõmmanud ma parasjagu olen ("piiramatu" mahuga ühendusel on otse loomulikult mahupiirang. Nagu mul äripaketti kasutades muud teha ei oleks kui porri tõmmata...). Statistika teadasaamiseks tuleb see õnnetu rakendus lahti võtta, ehkki vabalt võiks mulle seda siis ka näidata, kui ma hiirega alla paremasse nurka ühenduse ikooni peale sõidan.
Miskipärast näivad modemisofti kokkukeeranud hiinlased arvavat, et kui anda arvutile käsk ennast välja lülitada, siis sellest ei järeldu automaatselt, et välja lülitada tuleks ka mobiilne internett. Mille kuradi pärast ma väljalülitet arvutis veel mingit modemit peaksin käitama? Kas neile endale see igakordne üleküsimine, kas ma ikka tahan koos arvutiga ka ühendust ja rakendust sulgeda, veidi nõme ei tundu?
Ma ei tea, kas see on Windowsi või modemisofti kala, kuid töödava ühendusega tuleb peale passida, et läpakas jumalapärast tukkuma ei jääks. Sest peale ülesäratamist jääb modemidraiver ikka veel unematile külla ja arvut raporteerib rõõmsalt, et PCMCIA augus pole kedagi. Ainuke rohi on sel puhul olematu modem pesast välja tõmmata, jälle tagasi pressida ning soft uuesti käima tõmmata.
Ja seda ma ei tea ammugi, kumba peksta, kas Huivõid või EMT-d, kui modem peaks erineva ühenduskiiruse (näiteks HSDPA-st EDGE'i) levialapiiri vahetama (ringi sõites juhtub seda ka paremates perekondades) ning seepeale muud teha ei oska, kui vahetuse ajal kuni minutiks igasuguse netiühenduse ära katkestab. Räigelt ajab vihale, eriti kui juhtud piki levialapiiri sõitma!
Kirjade järgi peaks modem saama aru ka GPRS-ist. Jaa, tunnistan ausalt, paar korda on ta tõesti väitnud end GPRS-i kasutamas, seda küll enamasti HSDPA levialas. Seal aga, kus EDGE'i levi ära lõpeb ja EMT mobla näitab vähemalt kahte pulka, pole GPRS-ist haisugi...
Muide, erinevalt muudest moblaoperaatoritest on EMT-l kiire internetilevi ka maakonnakeskustes, sealhulgas Jõgeval. Kusjuures leviala piir läheb läbi mu Jõgeva-lähedase elamise. Nii et lõunapoolses toas tugitoolis istudes on tugitooli vasakpoolsel käetoel interneti kiiruseks 3,6 MB/s, kui aga läpaka parempoolsele käetoele toetan, siis ainult 0,2 MB/s. Ah jaa, seda ma siin juba kunagi seletasin...

Kommentaare ei ole: