esmaspäev, 15. oktoober 2012

Soovitage mulle uut moblat!

Senine vana, Samsung Galaxy Ace näib arvavat, et pärast garantiiaja lõppu pole enam vaja korralikult pingutada, mistap olen avatud uutele pakkumistele.

Oskab keegi mõnd head telefoni soovitada?

Hind võiks jääda vahemikku 200-500 EUR, vajalikud omadused tähtsuse järjekorras:
  1. Veatu levispüsimine, laitmatu kõnekvaliteet.
  2. Eesti keele tugi või vähemalt täpitähtede olemasolu (see tingimus vist välistab Windowsi).
  3. Kalendri ja kontaktide sünkroniseerimine  Outlooki ja/või Google Calendariga.
  4. WiFi ja 3,5G tugi koos võimalusega meili lugeda.
  5. Sinihammas.
  6. Korralik kaamera.
  7. Raadio, mp3, podcast.
  8. GPS ja navigeerimisrakendus.

Enne Samsungi on mul olnud ridamisi Nokiaid. Ehkki ma olen ka siin vahel virisenud Symbiani üle, tundub see pärast paari aasta pikkust androidikogemust enam mitte nii hull, samuti pole mul paha sõna öelda kummikutehase meeste raua kohta. Samas ega see Android nüüd NII halb ka ei ole, et kaalumist ei tasuks. Aifööni osas seisukohta ei oma, samas ei mahu see vist eelarvesse ja eraldi paketti ma selle nimel küll teha ei viitsi.

Parim soovitaja saab auhinnaks Kašpirovski Kaspersky Internet Security aastase litsentsi.



esmaspäev, 1. oktoober 2012

Õnne sünnipäevaks!

Et siis 7 aastat tuleb veel pinsini välja venitada.
Teeme nüüd nii, et vähemat täna Ansipit ei sõima, eksole!

reede, 28. september 2012

Millised on püsikliendi eelised?

Tähelepanekud, nagu ikka, Eesti ärikultuuri ning tuntumate firmade (pangad, kauplusteketid, telkod, tellitavad väljaanded, Eesti Vabariik) tegevuse põhjal:
  1. Saad rohkem spämmi (nii elektroonilist kui paberkujul).
  2. Inimesed, keda ettevõte palkab sulle igasugu träna pähe määrima, suhtlevad sinuga familiaarsemalt ja pealetükkivamalt.
  3. Kogu infot, mida sa ettevõttele annad või too sinu kohta ise kogub, võidakse kasutada sinu vastu.
  4. Sa ei saa KUNAGI nii häid pakkumisi kui uued kunded.
  5. See-eest tabab kaupade/teenuste hinnatõus sind kiiremini ja valusamalt.
  6. Aeg-ajalt pead maksma müstiliste lisateenuste eest, millest alguses juttu ei olnud või mis olid sulle tasuta.
  7. Hoiatused, ähvardused ja inkasso lendavad sulle kraesse oluliselt kiiremini ja väiksemate summade puhul kui uuel kliendil.
  8. Sinu kaebuste lahendamisele kulutatakse paar suurusjärku vähem ressursse kui müügile.
  9. Hinnakirjade ja kasutustingimuste muudatustest informeeritakse sind kas ajalehe vahendusel või parimal juhul lingiga lehekülgedepikkusele kantseliidist ja juristde murrakust kubisevale PDF-dokumendile, mille sees otsing ei tööta.
  10. Püsikliendi eelisena saad teatud müstilisi PUNKTE, mis konverteeruvad reaalseteks (ja sulle mittevajalikeks) hüvedeks ainult siis, kui sulle vana kuu ajal kuue tee ristil kolm keskealist neitsit (blond, brünett ja punapea) sulle igaüks kümme numbrit ütlevad ning sa selle kombinatsiooni eritariifse SMS-iga 60 sekundi jooksul ära saata jõuad.
  11. Kliendikaart, mida sa rahakoti vahel kannad, annab vähem alet kui summa, mida sa olid sunnitud maksma uue rahakoti eest, sest kliendikaartidest pakatanud vana rahakott ei pidanud survele vastu ja lagus ära.

Milliseid püsikliendi eeliseid oled sina kogunud?
Samuti võivad kommentaariumis sõna võtta kõik need, kes ennast puudutatuna tundsid.

neljapäev, 27. september 2012

Mida ma peaksin teadma elektrituru avanemisest


  1. Ükskõik mida poliitikud ka ei räägiks - sina, tarbija, hakkad rohkem maksma.
  2. Ükskõik mida Eesti Energia (ja selle tütarettevõtted) ka ei luba - sina, tarbija, hakkad rohkem maksma.
  3. Ei maksa arvata, et mistahes pakett muutub mistahes tingimustel kliendile soodsamaks kui elektrifirmale. Vaata ka p. 2.
  4. Ainult väga naiivne elektritarbija astub Eesti Energiaga pikaajalisse lepingulisse suhtesse. Mäletate, kui sama firma lubas, et on mõtet investeerida öisesse elektriküttesse? Ja kes teab nimetada mõnd infrastruktuurifirmat, kes teeb alesid püsiklientidele, mitte uutele tulijatele? Vaata ka p. 2. ja 3.
  5. Ükskõik millise paketi sa valid, lüpsta saad niikuinii. Valida saad ainult niipalju, kas sind lüpstakse natuke rohkem või natuke vähem.
  6. Neile, kes eletkrimüüjat ja/või uut paketti ei vali, lüüakse kirves kõige räigemini selga. Vaata ka p. 1. ja 2.
Tähelepanekud põhinevad riigile kuuluva elektrifirma senisel käitumisel ja Eesti ärikultuuril üldiselt.

laupäev, 15. september 2012

Nii nad selle elektriauto tapsidki

Käisin täna elektriautoga sõitmas, proovida anti Kangoo Van Z.E. Lootsin küll Fluence'it, aga see polevat õigeks ajaks Tartusse kohale jõudnud. Elektriversioon siis, lohutuseks lasti tiirutada diiselmootori käitatud tranduletti. Ega sellelgi viga olnud, kuid tagasi elektriauto muljete juurde.

Ma tegelikult fännan elektriautosid juba paarkümmend aastat. Ma ei hakka siinkohal oma esimeste kokkupuudete asjaolusid täpsustama, kuid mulle imponeeris nende vaikne, ent samas võimas ja kiire minek ning haisvate väljaheidete puudumine. Mis seal salata, eks ma oodanud midagi sarnast ka sellelt kogemuselt.

Väljast oli elektrikänguru samasugune kui ülejäänud liigikaaslased, võibolla ainult tiba pikem ja poolakeelseid kirju täis kleebitud. Ka seest oli suht spartalik, nagu sedasorti kaubikud ikka. Ning mis seal salata, ka minek oli uimane, nagu ka teistel samasorti kaubikutel. Elektriauto mõnudest sai aru alles siis, kui liiklussituatsioonis üritasid harjumuspäraselt siduriga mängida ning taipasid, et seda pole ju enam vaja.

Ja vaikne oli ta tõesti. Kui mitte arvestada kaubikule iselomulikku sõidukohinat tagaosas ning trollile iseloomulikku häält, kui kiirus juba suuremaks kasvas.

Okei, ma ei hakka siin tavapärast autoajakirjaniku mula ajama, asun kohe asja juurde.

Minu arust on elektri jõul käitatvad sõidukid sellistena, nagu neid praegu toodetakse ja turustatakse, autotöösturite hädapärane katse avalikule arvamusele minimaalselt vastu tulla - näete, me ju tegeleme elektriautodega, suuremad asjad nad ju veel ei ole, aga küll neist ajapikku midagi looma hakkab. Seniks aga ostke edasi meie äraproovitud sisepõlemismootoritega neljarattalisi - näete, me saime isegi kütsekulu 0,2 liitrit väiksemaks...

Olen korra istunud tolles Mitsubishi imeliikuris - seest jäi mulje, et see on meelega hästi ebamugavaks tehtud. Mis Kangoo Van Z.E.-sse puutub, siis olid musjöö Renault' targad insenerid võtnud tavalise automaatkäigukastiga Kangoo, sellest sisepõlemismootori välja visanud ning elektrimootori (jah, ma vaatasin kapoti alla, seal oligi klassikalise mootoriplokiga elekrimootor!) asemele aretanud.

Müügipoiss, kes kaubikuga koos proovisõidule kaasa anti, tunnistas ausalt, et känguru on neil alles teist päeva käes ja nad ise ei tea antud eksemplarist veel suurt midagi. Nii et alljärgnev virin ei pruugi olla kuigi täpne ja võib põhineda valedel eeldustel.

Aga siiski.

Mille kuradi pärast on elektriautole vaja käigukasti ja jõuülekannet? Ok, osad mootorid tahavad pöörlemiseks enam-vähem kindlat vahemiku, aga kesse keelab panna näiteks tagasilda kiiremaid ja esisilda aeglasemaid mootoreid?

Mida hekki teeb kapoti all tavaline autoaku? Et nagu kallist liitiumakust ei sa vajalikku pinget kätte? Inverterist olete kuulnud, härrased? Ja millega te toda tavalist akut õige laete? Ei jõudnud täpsemalt vaadata, aga vean kihla, et tavalise genekaga...

Mis te arvate, palju esi- ja tagalaternate halogeenid LED-idest rohkem voolu võtavad? Ega ma ka ei tea, aga jätke korra seisvale masinale lähituled peale ja vaadake, kui kiiresti need aku tühjaks tõmbavad. Et LED on kallim kui halogeen? Võrreldes aku hinnaga on see ju peenraha.

Müügipoiss rääkis ka midagi plaanidest elektriautod meie põhjamaisele kliimale paremini kohandada ja näiteks eraldi soojendi peale monteerida - et see siis kütaks kalli elektri asemel salongi diisliga. Nad peaksid seda ideed tiba edasi arendama ja hübriidautode tootjaile maha müüma. Ma nimelt ei saa siiamaani aru, miks peaks hübriidautot vedama nii sisepõlemis- kui elektrimootor. Esimene tahab ju ikka vana head sidurit, käigukasti ja jõuülekannet, mis lisaks kaalule ja keerukusele muudavad ka näiteks esisilla hapramaks ja lisavad neid punkte, mida remontida tuleb. Elektrimootori saab aga paigutada kasvõi rattarummu sisse ning jõuülekande asemel tahab ta minimaalselt üht juhet (nullfaasi juhtimisega saab ka auto metallkere hakkama). Nii et miks ei võiks too õnnetu sisepõlemismootor lihtsalt kapoti all tiksuda, elektrit genereerida ning külmal ajal kabiini soojendada? Oleks nii massin kergem kui ka sõiduulatus oluliselt suurem, kui akud tühjaks peaksid saama.

Aga ei, vaja on teha elektriautosid ikka samamoodi nagu noid vanu sisepõlemismootoriga käulasid...