Ehk mida ise juurde küsida, kui kohe kaasa ei pakuta, ja millele vastu sõdida, kui kaela määritakse.
Ohutuspakett
Kardetavasti sellest nagunii ei pääse, aga mida paganat ma teen kolme ohukolmnurga, kahe paari tõkiskingade, kahe tulekustuti ja kahe helkurvestiga, millest üks on pealegi minu jaoks liiga väike?
Valuveljed
Jah, näevad uhked välja, aga on mõttetult kallid, õrnad ning talvine soolalobjakas sööb hullusti. Tavaline plekk on igal juhul parem.
Toonitud klaasid
Kui odavalt antakse, tasub kindlasti võtta. Mitte privaatsuse, vaid sisekliima pärast - lageda päikse all seistes on sees oluliselt jahedam, ja sõites ka ei tee lõõsk liiga.
Igasugused kroomitud välisdetailid, mille eest lisaraha küsitakse
No milleks? Kui bling on sinu elu sisu, osta kasvõi mäkaiveri teipi ja tõmba sobivatesse kohtadesse - on ilusam, funktsionaalsem ja, mis peaasi, odavam :)
Nahksisu, puiduimitatsioon ja muu sisebling
Vaata eelmist punkti. Ja nahkistmele pead nagunii katte peale panema, et tagumik naks-naks külge ei jääks.
Käetoed, panpaigad, laekad
Neid tasub võtta niipalju kui rahakott vähegi kannatab. Elu näitab, et kõikvõimalikud autosse mõeldud pisiasjad kipuvad muudkui kogunema, ja parem on needsinatsed võimalikult silma alt ära saada.
Kiirushoidik
Kui tead, et pead pikemaid otsi sõitma, ja odavalt antakse, võta kindlasti - sinu parempoolne tagajalg on sulle selle eest tänulik.
Parkimisabilised
Sõltub silmamõõdust. Minul seda ei ole, nii et lisakindlustus kulub ära. Parkimisandurid on vist uuematel mudelitel pea kõigile külge keeratud, aga suuremagabariidilise tranduleti puhul on kindlasti ka tagurduskaamera igati asjaks. Kui tundub kallis, mõtle sellele, et paari parkimiskõksu omavastutus teenib selle väljamineku ilusti tasa.
Sisseehitatud navi
Iseenesest on muidugi tore navipilti otse keskkonsoolist vaadata, kuid esiteks maksad sa selle lõbu eest umbes kümme korda niipalju kui tavalise laiatarbenavi eest ja teiseks läheb su elu eriti lõbusaks siis, kui üritad kaarte või muid seadeid uuendada.
Esitulede pesur
Kui see baasvarustusega kaasa tuleb, nagu mu vanal Micral, siis maha kruvida muidugi ei tasu. Samas kasutasin seda seitsme aasta jooksul kokku kaks korda, kusjuures kummalgi korral eriliste efektita.
Kliimaseade
Me võime küll ilkuda, et Eestimaa suvi on kolm kuud kehva suusailma, aga fakt on see, et isegi +20 juures köetakse salong ikka parajalt kuumaks. Ja enamik suve on, tänu Allahile, isegi soojem kui +20. Ja ähvardavad, et kliima soojenevat veelgi. Nii et konditsioneer kipub ka meil siin olema juba kohustuslik lisavarustus. Aga maksta selle eest mõnisada tugrikut rohkem, et seesama konditsioneer ka etteantud temperatuuri hoiaks? Nomaitea, maitseasi.
Istmesoojendused
Veider teada, aga paljudel Eestis müüdavatel autodel on need ikka veel lisavarustuse nimekirjas. Kahjuks on see nüüd niisugune koht, kus ei jää üle muud, kui autotootjate ahnusele järele anda - liotoon ja teised möginad ärakülmetunud seljale või radikuliidi ravi sanatooriumis maksavad ikka oluliselt rohkem.
Plokikaanesoojendus
Ei oska kommentaarida, kuna puuduvad kogemused diiselmootoritega, aga ükski mu tuttavatest pole kurtnud, et nende lisasoojenduseta diisel ka kõige krõbedama külmaga käima poleks läinud.
2 kommentaari:
Esiteks valuveljed on suverehvidele ja plekid talverehvidele ning parkimisoskust tuleb ette näidata juba sõidueksamil :) Ma eeldan, et jätkuvalt ilma anduriteta :)
No kui parkimisandurite ja lubade jaoks raha ei jätku, tuleb muidugi rohkem võimelda :)
Postita kommentaar