esmaspäev, 27. aprill 2009

Hügieeninõu

Ärge kunagi, ma ütlen MITTE KUNAGI ostke ühtki Sony vidinat, mis tahab teie arvutisse mistahes softi installida!

Ei, nende raua kohta ma paha sõna ei ütle, see töötab täpselt ja korralikult ning peab kaua vastu. Aga softi koha pealt on neil küll konstantne ikaldus. Kurat teab, mida nad seal nende arendusosakonnas suitsetavad.

On meil töö juures üks Sony kaamera. Ilma kaasapandud softita töötab korralikult, teeb ilusat pilti ja kui vaja, siis võib ilma lisavalguseta töötada ka peaaegu täielikus pimeduses. Aga millegipärast tekkis mu peakolusse loll mõte kasutada nimetatud riista ka veebikaamerana. Kuna opsüsteem pilti näitavat kaamerat ära tunda ei tahtnud, arvasin kergemeelselt, et äkki oleks vähemalt kaasapandud draiveritest abi, ja pistsin nende äraneetud plaadi oma arvutisse.

Draivereid sai paigaldada ainult ühes paketis kogu softiga. Midagi mõtlemata lasin installeri käima. Poole tunni pärast oli soft mu arvutis. Olla sai ta seal vaid paar tundi, aga kurja jõudis teha palju.

Pärast paigaldusjärgset restarti (no milleks see veel?!?) märkasin üllatusega, et masinasse oli juurde siginenud veel üks, kusjuures peidetud kasutaja. Hilisemal uurimisel osutus see asp.net-i virtuaalmasinaks. Sellise allüürniku lisandumisest mind hoiatada ei pidanud Sonny keenjusmehaanikud mõistagi vajalikuks.

Lisandusi oli muidugi veel. Peale võimalike rootkittide topiti mu masinasse veel üks resistentne softijupp, mille ainus funktsioon oli jälgida, ega mõni Sony seade juhuslikult arvuti külge ole ühendatud. Justkui ma seda ise ei märkaks, onju. Lisaks taheti masinasse vägisi suruda Roxio ÜLIsaasta plaadikõrvetusprogrammi ning muidugi kohustuslikku Adobe Readerit. Arvasin, et sain kummalegi käe ette pandud, kuid paraku vaid pooleldi, nagu hiljem selgus. Nimelt oli nende hädakõrvetaja mingil viisil mu enda plaadikirjutusproge draiverid pekki keeranud, nii et mul tuli kaks DVD-toorikut maha kanda.

Kokkuvõttes muutus arvuti sigaaeglaseks ning selle puhastamisele kulus hulga rohkem aega kui tollele mõtlematule installile.

Kas ma pean siinkohal veel lisama, et loodetud veebikaamera funktsionaalsust ei õnnestunudki kätte saada? Kui tahtsin manuaalist vaadata, kas see on üldse võimalik, ja plaadil vastavat nuppu klõpsisin, siis manuaali avamise asemel installiti see mulle desktopile...

Ma ei taha üldistada, aga niipalju, kui mul Sony märgi all välja lastud softiga kokkupuudet on olnud, on see ALATI vähemalt sama vastikult käitunud.

1 kommentaar:

Offf ütles ...

T2pselt sama jutt kehtib 100% selliste asjade kohta nagu Canon ja Xerox